Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image Demo image

---<@ C!nTa aKu & d!a @>---

  • Friday 1 July 2011
  • fiza
  • SeJaRaH C!nTa KaM! (dgn xtau malunya aku bercerita :P)


    Cinta jarak jauh akhirnya membawa bahagia.. walaupun byk dugaan tp kami akhirnya bersatu..hihihihi.. awal perkenalan aku mmg benci sgt, meluat & mcm2 lg la kat dia ni (mamat A).. maybe sbb aku ni skema kot..;P yg die ntah pape jer.. xsuke tau aku.. aku mmg skema pun, hihihiii..waktu blaja kat uitm dulu aku part 2,die junior aku.. actually, aku xkenal pun die ni sape & x amek port pon, tp sebok je dok ushar2 owg lak..ee rimas btol.. tahap maxima aku nak kua beli mkn pun takut...kat mane aku ada,mesti die pon ade.. mamat ni xde kuliah ke??? huhuhuuhuhh...bdk2 umah aku ja yg tau kes aku nih.. hemmm,ntah cmana member aku "terpaksa" bg no phone aku kat sowg mamat ni (mamat B).. aku mls nak lyn.. tp bila kene khutbah cket aku pun lyn la sbg kawan,(terpaksa lyn ja nnt kata sombong lak)..die laki 1st dpt no aku..aku anggap sbg kwn cm kwn lain gak...

    Naik sem baru mamat A yg aku meluat tu xnmpk lak batang idung die..terasa lain lak bila xde perasaan meluat n takut nak kua umah beli makan,mcm tercari2 gitu ;P..kui..kui.. mamat B yg aku kwn melalui tepon tu pun membisu jer.. member aku yg terpaksa bg no aku tu tunjuk la gambo majalah sek mamat B tu kat aku... Alamak!! mamat A & mamat B owg yg sama laaa.... hadoii!! (sbnqnya, panjanggg lg cite aku, aku pendekkan je nih..) tetiba ja rasa lain..huhuhuhu... tetiba ja lama2 rasa R.I.N.D.U pulak huhuhuuu...


    Bila aku da di thn ke-2 tetiba mamat A=mamat B ni tepon aku,rupanya die blaja di maktab cheras pulak...bermulalah pekenalan aku dgn die dgn rela hati nya..hahahha.. lebey seyes lg bila aku da abes blaja die menyunting aku menjadi permaisuri hatinya pada hari lahirnya (ewah!).. bermulalah percintaan jarak jauh kami.. Alhamdulillah, akhirnya kami disatukan dlm ikatan yg suci.. bila haikal da umur 3 bln, baru la kami dpt merasa cinta jarak dekat.. kesian kan..!!?? Alhamdulillah, mamat A=mamat B=laki aku tu adalah 1st love aku yg akhirnya menjadi suami & ayah pd anak2 aku... semoga kebahagiaan ini milik kami & kekal hingga akhir hayat... Amin....







                  
    MoRaL oF ThE StOrY


    - Mmg betul ckp owg tua2, jgn benci owg melampau2 sbb last2 jd suami sendiri... tgk cm aku ni ha..hihihihi...(maaf eh en.abg bkn sengaja).. bersederhana la mengawal emosi & perasaan yer...


    - Cinta jarak jauh mmg susah, hp mesti dlm keadaan baik sbb itu ja cr nak berhubung.. tiap2 hari tepon..hihihihi...(pokai beli topup je)..


    - Aku mmg seowg yg setia, suamiku adalah lelaki pertama yg aku kawan,rindu & sayang..my 1st love! hihiihhiii... kesetiaan penting & harus dijaga dlm percintaan jarak jauh ni.. klu da betul2 sayang rasanya xde masalah.. 


    - Jujur itu mesti! 


    - Percaya pd satu sama lain... bg aku sng pk n xnak pening pala, aku ingat cmni ja.. klu kita setia,jujur n percaya pd pasangan kita InsyaAllah die jgk begitu... doa byk2.. klu die curang minta pd Allah tunjuk kecurangannya pd kita... InsyaAllah, klu kita minta Allah akan bg... yg penting cmana kita buat yg terbaik untuk jg percintaan itu...


    - Kenali kwn2 die, die pun kena kenal kwn2 kita... senang klu ada pape masalah...


    - Yg penting skali owg tua dua2 pihak kena restui hubungan.. kami dating sthn paling byk pun 3 kali ja tau.. itu pun waktu cuti sek ja... & klu en.abg balik semenanjung... tiap kali aku nak dating minta izin mak abah dulu.. tiap kali dating dpt la kuih muih dr mak mentua aku.. hikhik!!

    Itu ja kot setakat ni yg aku ley pk & share... hihihihiiii....

    --Kenangan Sewaktu Honeymoon--













    Honeymoon waktu ni da bertiga daa.....  ;P

    0 comments:

    Post a Comment

    (c) Copyright 2010 Fizashah. Blogger template by Bloggermint